Agnieszka Figiel Rzeczoznawca

o nas cel wyceny maszyny
drogowe
maszyny
rolnicze
szkolenia wycena
dzieł sztuki
świadectwa
energetyczne
praktyki środki trwałe
i techniczne
inwentaryzacja sprzęt
medyczny
wycena
przedsiębiorstw
blog

Czym jest home staging?

Jakiś czas temu pisaliśmy o sposobach na zwiększenie wartości nieruchomości. Nie wspomnieliśmy jednak o tak zwanym home staging’u. W jaki sposób może on pomóc w szybszym znalezieniu nabywcy domu lub mieszkania i uzyskaniu wyższej ceny za nieruchomość? O tym kilka słów w poniższym artykule.


apartment-2094654_640

Home staging, czyli co?

Home staging to pojęcie, które „przywędrowało” do nas ze Stanów Zjednoczonych i oznacza poświęcenie środków finansowych i czasu na odpowiednie przygotowanie nieruchomości do sprzedaży lub najmu, jednocześnie skracające czas poszukiwań nowego właściciela lub najemcy, a także prowadzące do uzyskania wyższej ceny. Statystycznie rzecz ujmując, poprawnie przeprowadzony home staging może skrócić czas poszukiwań nawet o połowę i podwyższyć cenę średnio o 10-20 procent.

Coś dla oka

Home staging bazuje przede wszystkim na efekcie wizualnym. Chodzi o to, aby nieruchomość wyglądała jak najlepiej w oczach przyszłych właścicieli lub najemców – dziś potencjalnych klientów. W ramach prowadzonych zabiegów upiększamy zatem wygląd domu lub mieszkania, podkreślając jego największe zalety. Co trzeba zrobić, aby nieruchomość lepiej się prezentowała? Podstawą jest utrzymanie porządku. Jeżeli mieszkanie/dom jest czyste i zadbane, łatwiej przyciągnie potencjalnych nabywców. Schludność pomieszczeń dużo również mówi o dotychczasowych właścicielach – budzi do nich zaufanie. Dodatkowo warto schować rzeczy osobiste. Rzecz w tym, aby oglądający mieszkanie lub dom wyobrazili sobie siebie samych, mieszkających w tym miejscu – oczami wyobraźni zobaczyli swoje własne zdjęcia na ścianach i pamiątki na komodzie. Kolejnym ważnym elementem są dekoracje. Niejednokrotnie kilka poduszek na kanapie, nowe zasłony i designerski zegar „robią całą robotę”. Nie dość, że podkreślą charakter pomieszczeń, to jeszcze dodadzą uroku i przytulności. Robiąc zdjęcia nieruchomości, które potem wrzucimy na stronę internetową lub dołączymy do ogłoszenia w gazecie, warto również pamiętać o tym, aby wykonać je profesjonalnym sprzętem i zadbać o właściwe światło. Zdjęcia zbyt ciemne, niewyraźne, wykonane pod złym kątem, zniechęcą niejednego nabywcę. Nie będzie mógł bowiem docenić potencjału sprzedawanej/wynajmowanej nieruchomości.

Agnieszka FigielRzeczoznawcaAgnieszka Figiel RzeczoznawcaAgnieszka Figiel Rzeczoznawca