Analiza rynku branży obuwniczej 2019/2020

Analiza rynku branży obuwniczej 2019/2020

Analiza rynku branży obuwniczej w dobie pandemii – rok 2019/2020r.

Firmy branżowe mówią o trudnej sytuacja branży obuwniczej w 2020/2021 jest to wynik COVID-19 i obostrzeń między innymi administracyjnego ograniczenia sprzedaży w wyniku pandemii i skutków gospodarczych.  Branżyści i analitycy obrazują trudną sytuację ekonomiczną w kolejnych latach. W 2020 r., obroty w sprzedaży w stosunku do 2019 r spadły o 30%.

Polska zajmuje siódmą pozycję pod względem wielkości produkcji obuwia w UE. Mniejsze zapotrzebowanie w czasie lockdownu skutkowało spadkiem produkcji obuwia o 28,5% r/r w okresie styczeń-lipiec 2020.Polska jest importerem netto obuwia i wyrobów skórzanych. Import pochodzi głównie z Chin, Niemiec, Wietnamu, Indii oraz Włoch, natomiast eksport jest kierowany do Niemiec, Czech, Rumunii, Włoch i Rosji. Niepewność przyszłej sytuacji epidemiologicznej o obawy konsumentów związane są z sytuacją epidemiologiczną ( m.in. utratą pracy, wzrostem cen żywności, wysoką inflacją). Narastająca i silna konkurencja na rynku obuwniczym, rosnąca rola sklepów niewyspecjalizowanych w sprzedaży obuwia oraz podwyżka płac minimalnej w 2021 r., osłabiają wynik finansowy detalistów. Planowane podwyżki m.in prądu również mają negatywne znaczenie przy produkcji obuwniczej. Idąc śladem analizy dot. rynku obuwniczego należy wyciągnąć wnioski iż maszyny specjalistyczne, spersonalizowane do obróbki obuwia stracą na wartości. Na rynku pojawi się większa ilość maszyn w związku z zamknięciem lub przekształceniami przedsiębiorstw.

Takimi maszynami są m.in:

Producent: Talamonti  Model:Saturno 2 Wycinarka automatyczna z podwójną głowicą i automatycztyczną drukarką atramentową

Multifunkcjonalny laser  System znakowania laserowego CO2

Dodaj komentarz